Kaipan ukázal svůj nový roadster, pohání jej motor z první Octavie RS

Český malosériový výrobce Kaipan na autosalonu Autoshow v pražských Holešovicích ukázal nový model, roadster 57a.

Ten vychází z již vyráběného provedení, o pohon se stará legendární motor 1,8 Turbo, známý třeba z první generace Octavie RS nebo Audi TT. Firma letos hodlá vyrobit 25 roadsterů.

Kaipan 57 se vyráběl začátkem milénia. Maličká automobilka ze Smržovky v podhůří Jizerských hor vyráběla českou verzi Lotusu Seven. Nyní firma představila novou verzi, která má týž motor, ovšem splňuje aktuální emisní normu. Auto je dokonce lehčí, délka narostla na současných 3650 mm. Kaipan 57a je široký 1730 mm a vysoký jenom 1130 mm. Váží pouhých 744 kilogramů.

O pohon se stará legendární motor 1,8 Turbo, známý z automobilů koncernu Volkswagen. Objevil se třeba v první generaci Octavie RS, kde měl výkon zvýšený na 132 kW (180 koní). V Kaipanu 57a má standardní výkon 110 kW (150 koní) při 5700 otáčkách a točivý moment 210 Nm (1750 – 4600 otáček).

A co je důležité, tento motor s úderným zátahem (ale až v momentě, kdy turbo mělo potřebný tlak) splňuje emisní normu Euro 6. Síla motoru se přenáší – jak to u sportovního auta má být – na kola zadní nápravy.

Dodací doba půl roku, cena přes milión

Nejvyšší rychlost je pouze doporučená – 180 km/h, kolik skutečně zvládne tento lehký roadster, netušíme. Ale Octavia RS uměla až 235 km/h. Zrychlení 0–100 km/h 5,9 sec. Vtipné je, jak manufaktura ze Smržovky informuje o spotřebě paliva. Při „rozumné jízdě” je to 7,2 l/100 km, při „sportovní jízdě” pak 8 až 10 litrů.

Nový Kaipan není levný, stojí 1 280 000 korun. Dodací lhůta činí půl roku. Koupit si jej můžete také jako stavebnici a sestavit si ho vlastními silami. V tomto případě zaplatíte 710 tisíc, ale musíte si pořídit ještě motor, převodovku a kola.

Majitel firmy Michal Hradský uvedl, že jeho firma registruje 10 objednávek, u nichž už zákazníci složili zálohu.